به وبسایت مهندسان مشاور سویول سازه صنعت خوش آمدید

درباره ما

مهارت ها، راهنمایی ها و منابع مورد نیاز برای ایجاد یک تفاوت بزرگ در عملیات تماس با مرکز خود داشته باشید که می تواند منجر به یک تفاوت بزرگ شود

برچسب‌ها

آبنگاری اجزای سد،سدسازی،فونداسیون سد،سرریز سد،سازه های آبی اولین معمار ایرانی بتن تجاری راهسازی،امولسیون،قیر اصلاح شده پلیمری، ‌Microsurfacing،Chipseal‌ روسازی روسازی راه،روسازی راه چیست،زیر لایه اساس، لایه زیرسازی،مصالح، روسازی آسفالتی ، روسازی بتنی،راهسازی ساختمان سازمان بین المللی هیدروگرافی سازمان نقشه برداری کشور سازه سدسازی سویول سازه صنعت صنایع طراحی انواع سازه طراحی سازه عمران فرآیند طراحی سازه فناوری ساختمان ضدزلزله،مقاوم سازی سازه،زمین لرزه،مهندسی زلزله، کامپوزیت فیبر کربن مالی متاورس،متاورس دبی،نقشه برداری،خرید ملک، پلتفرم NFT،شهر مجازی مبتنی بر نقشه واقعی،سویول،توپوگرافی مصالح ساختمانی،مقاومت سایشی بتن،روسازی جاده‌ها ، سازه‌های دریایی، ربات‌های بتن‌پاش،الیاف فولادی،الیاف بتنب معماری معماری قدیم معماری قدیم،سازه های آبی شوشتر نقشه برداری نقشه برداری،مقیاس در نقشه برداری،نقشه های ناوبری،نقشه های توپوگرافی،قشه های کاداستر،مقیاس های خطی،مقیاس های ترسیمی،صنایع معماری،صنایع عمران،نقشه کشی نویز محیطی،نقشه برداری،ناسا،نقشه،سرویس لرزه‌نگاری سوئیس،ETH Zurich،SED،ساختارهای ژئولوژیکی زمین نکات مهم در طراحی سازه هیدروگرافی پروژه های عمرانی ژئودزی کلاسیک

ما چطور می توانیم کمکتان کنیم ؟

مهندسان مشاور سو یول با کادری متخصص وبا تجربه در طراحی،نظارت و اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ‌زیربناهای کشور آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی در سرتاسر ایران عزیز می‌باشد.

026-34206887 | 0912-2637393

روسازی راه چیست

روسازی راه چیست

روسازی در راه شامل عملیات از سطح سابگرید (آخرین لایه خاکریز و زیرسازی) تا سطح راه بوده و با توجه به پارامترهای گوناگون و طراحی آن از لایه های گوناگون تشکیل میشود .

 اهداف روسازی

1- اجرای لایه های مقاوم در مقابل تنشهای ناشی از بارگذاریهای دینامیک و استاتیک ناشی از بار و تردد وسایل نقلیه عبوری و توزیع ، تقلیل و انتقال آهنا به لایه های زیر سازی و بستر طبیعی راه به نحوی که تنشهای وارده به لایه های خاکریزی کوچکتر و یا حداکثر مساوی تنشهای مجاز بوده و لایه های خاکریز قابلیت تحمل اینگونه تنشها را داشته باشند .
2- مقاومت لازم و کافی در مقابل نیروهای خمشی ، برشی و لغزشی ناشی از بارها و اصطکاک وارده به سطح راه و جلوگیری از تغییر شکلهای غیر مجاز .
3- مقاومت در مقابل شرایط و عوامل جوی .
4- ایجاد بستری دارای مشخصات لازم ،مناسب ، هموار و ایمن جهت تردد وسایل نقلیه عبوری .

روسازی آسفالتی

انواع روسازی

روسازی در راهسازی بصورت کلی به سه دسته روسازیانعطاف پذیر ، روسازی صلب و روسازی مرکب تقسیم بندی شده ، از تنوع زیادی برخوردار بوده و با توجه به نوع لایه ها به روسازی آسفالتی و روسازی بتنی و یا ترکیبی از بتنی و آسفالتی تقسیم بندی میشوند. روسازیهای بتنی و آسفالتی نیز هرکدام از تنوع زیادی برخوردارند .

 روسازی آسفالتی

روسازیهای آسفالتی غالبا از سه نوع لایه های زیراساس ، اساس ، و آسفالت تشکیل شده و در غالب موارد شامل یک لایه زیراساس ، یک لایه اساس و سه لایه آسفالت (دو لایه بیندر و یک لایه توپکا) بوده و یادآوری مینماید که با توجه به طرح روسازی امکان تغییر و تنوع در تعداد ، نوع و ضخامت لایه ها وجود خواهد داشت .

زیر اساس غالبا اولین لایه روسازی راه میباشد که بر روی آخرین لایه زیرسازی (سابگرید Sub Grade) و زیر لایه اساس (Base) اجرا میگردد .

 عملکرد و وظیفه زیر اساس

وظیفه اصلی زیر اساس تقلیل و تعدیل تنشهای وارده از قشرهای روسازی روی آن و انتقال آنها به لایه های خاکریزی و نیز زهکشی آبهای نفوذی ناشی از عوامل جوی و انتقال آنها به سطح سابگرید و نهایتا تخلیه آن است .

روسازی بتنی

انواع زیر اساس با توجه به وجود مصالح در محدوده و فاصله منطقی و اقتصادی پروژه ، طراحی روسازی و مشخصات فنی راه به سه دسته زیر طبقه بندی میشوند :
1- زیر اساس رودخانه ای (مخلوط شن و ماسه )
2- زیر اساس سنگی ( حاصل از مصالح کوهی و یا قلوه سنگهای شکسته شده )
3- زیر اساس تثبیت شده ( با مواد افزودنی )

انواع لایه زیر اساس

در اغلب موارد در پروژه های راهسازی از زیر اساس رودخانه ای ، آبرفتی و یا واریزه ای استفاده میگردد ، این گونه مصالح ، زیر اساس زیر اساس رودخانه ای نامیده میشوند .

در مواردی که مصالح رودخانه ای و یا آبرفتی و بطور کلی مصالح طبیعی مناسب و دارای مشخصات لازم جهت استفاده زیر اساس در منطقه موجود نبوده یا استفاده از آنها بعلل مختلف (مانند بعد مسافت) از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد و یا اینکه دارای ابعاد بزرگتر از حدود مشخصات باشد میتوان از مصالح حاصل از شکستن قلوه سنگها استفاده نمود و چنانچه هیچگونه مصالح قلوه سنگی نیز وجود نداشته باشد از مصالح شکسته شده حاصل از سنگهای کوهی بهره برداری میشود ، به اینگونه مصالح ، زیر اساس کوهی اطلاق میشود .

در سایر مواردی که هیچکدام از مصالح رودخانه ای ، آبرفتی و یا کوهی موجود نبودهو یا بهر علتی استفاده از آنها توجیه اقتصادی نداشته و یا اینکه آن مصالح فاقد مشخصات فنی مورد نیازلایه زیر اساس باشد میتوان ضمن اختلاط مصالح موجود با مواد افزودنی و تثبیت کننده مانند آهک ، سیمان و یا قیر بر اساس طرح اختلاط مناسب ، کیفیت مصالح موجود را ارتقا داده و از ترکیب حاصله جهت اجرای لایه زیر اساس استفاده نمود که در اینصورت این لایه ، زیر اساس تثبیت شده نامیده میشود .

اجزای روسازی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
لیست علاقه مندی ها 0