به وبسایت مهندسان مشاور سویول خوش آمدید

پروژه تقاطع غیر همسطح همت و آزادراه تهران شمال

درباره ما

مهارت ها، راهنمایی ها و منابع مورد نیاز خود را برای ایجاد یک تفاوت بزرگ در عملیات تماس با مرکز خود دریافت کنید که می تواند منجر به یک تفاوت بزرگ شود

ما چطور می توانیم کمکتان کنیم ؟

مهندسان مشاور سو یول با کادری متخصص وبا تجربه در طراحی،نظارت و اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ‌زیربناهای کشور آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی در سرتاسر ایران عزیز می‌باشد.

026-34206887 | 0912-2637393

پروژه تقاطع غیر همسطح همت و آزادراه تهران شمال

آزادراه تهران – شمال یکی از بزرگترین پروژه های راه‌سازی در ایران است که قرار است شهر تهران را به شهر چالوس متصل کند. مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده، سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد. از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می شود.

آزادراه تهران- شمال قطعه بندی شده است. قطعه اول از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک‌ می‌رسد، اجرای این قسمت که طول آن تقریباً ۳۲ کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است، موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج‌ می‌گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و وقت مسافران را به دنبال خواهد داشت.

موضوع قرارداد : نظارت

طول آزادراه تهران – شمال ۱۲۱ کیلومتر است و در مجموع ۱۸۰ رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر وجود دارد. (بلندترین آن‌ها تونل‌های تالون و البرز هستند) تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت جمعاً ۹۵ دستگاه به طول تقریبی ۱۳ کیلومتر می‌باشد. حداکثر شیب طولی مسیر ۶ درصد است. از جمله اهداف و ویژگی های مهم این آزادراه باید به کاهش ۳۵درصدی سوخت نسبت به جاده موجود اشاره کرد.
عنوان پروژه - تقاطع غیر همسطح همت و آزادراه تهران شمال
کارفرما - شرکت آزاد راه
پیمانکار -شرکت ملی ساختمان - شرکت جنرال مکانیک
تاریخ - 1383/09/01 لغایت1385/03/01